עצמאות – או ללכת שבי?

עצמאות בקשר

לא מזמן בשיחה עם זוג לקוחות השיחה קלחה, ופתאום עלתה השאלה, זוגיות מאפשרת עצמאות, או שהיא בעצם סוג של שבי?, הלכתי שבי אחרייך ועכשיו מה?…

שאלה מאוד מעניינת, שרלוונטית אולי בימים של אחרי חג החירות ובימים אלו בהם אנו חוגגים את עצמאותה ה-70 של מדינת ישראל.

בתפיסה האישית שלי, זוגיות נכונה ומאוזנת, הניזונה מתקשורת זוגית נכונה ובונה, זוגיות כזו, מאפשרת עצמאות וחירות גדולים מאוד.

בזוגיות נכונה יש לנו תמיכה, יש לנו בקרה/ראי, יש לנו למידה אין סופית על עצמנו, ועל החיים.

בזוגיות נכונה, אפשר, ואפילו רצוי להתווכח, לריב, כל עוד אנו בסוף מבינים מה כל צד רצה = אינטרסים, ואנו מצליחים לשכנע בטוב, וללמוד מהאירוע. כן, זוגיות היא בית-ספר הכי ארוך לחיים. אתה לא מגיע לכאן, לעולם כדי לחיות רק עם עצמך, אלא כדי ללמוד, ללמד, לחנך, ולראות שהדור הבא ממשיך כמה שיותר נכון.

כיום, בעידן השפע החומרי, התקשורת האין סופית המלווה אותנו כמעט מרגע ההשכמה בבקר ועד רגע לפני שאנו נרדמים, החשיפה הגדולה של כל אחד ואחת היום לאין סוף אנשים – מבלבלים, ולכן אני מוצא יותר ויותר זוגות, שחושבים שהזוגיות עוצרת אותם, כולאת אותם ומונעת מהם, מי ישמע, מהנאות חיים האין סופיות.

כאשר אני שואל ובודק עם לקוחות את החלומות, התשובות שאני מקבל לשאלה, אם לא הייתי נשוי אז…… מתברר שהאז…. הוא לא כזה דרמטי ברוב רובם של המקרים. האז…. הוא צורך של רגע, ברוב המקרים, זה טיול שאני רוצה לעשות עם חבר/ה, או לבד. זה לשנות מקצוע, ואני פוחד/ת מה יגידו?, זה רצון לרכוש משהו, אבל תמיד יהיה לו או לה מה להעיר, וכן הלאה. ברוב המקרים לא מצאתי משהו שבאמת יכול לעצור, למנוע ממישהו לעשות או להגשים, כל עוד הביא זאת נכון לשיח הזוגי ומערכת היחסים הזוגית .

חשוב להבין, המבנה המשפחתי הוא עמוד השדרה של האנושות מיום לידתה. המבנה חכם, מאתגר, ולכן אנו כל כך מיוחדים, ועם זאת גם מורכבים. מניסיוני האישי, ומניסיון לקוחותיי הרבים לאורך השנים, מי שמשכיל לתחזק את המערכת הזוגית נכון, ומשתמש בתקשורת הזוגית בחכמה, מגיע ליותר אפשרויות למצות את עצמו ולהגשים חלומות אישיים. בהצלחה וחג- עצמאות שמח

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן