פרק ב' – לאן

היום יותר ויותר יש זוגות החיים בזוגיות שנייה, פרק-ב, ואפילו פרקי ג,ד.

באקדמיה משפחות אלו, שיש להן ילדים, נקראות "משפחה מורכבת", בגלל ההרכב האנושי המיוחד, של בני זוג המגיעים עם ילדים מפרק-א, שלא לדבר על קרובי משפחה שנשארים וחברים.

אני יכול להעיד מניסיון אישי, עם הילדים שלי, שלה ושלנו, כי אכן זו מערכת יחסים מורכבת, המצריכה הרבה הרבה תשומת לב וטיפוח. הרבה יותר מזוגיות פרק-א, ולכן אני קורא לה, "שפת ה-ב" כי זו שפה שונה לחלוטין מהזוגיות הראשונה שהייתה לנו

מי שחווה או ליווה מהלך הפירוד מנישואים ראשונים, מכיר את הכאב, אכזבה והקושי של פירוק מערכת זוגית, הפרדת ילדים מהורה והתיאומים הבלתי נגמרים בהמשך הדרך.

אני פוגש זוגות כאלו אצלי בקליניקה, ויודע בדיוק על מה הם מדברים.

אז אם חוויתם זאת בגוף ראשון, או בלווי קרובים לכם, הנכם יודעים כמה הנושא מורכב, מעיק ודורש לא מעט תעצומות נפש. כאשר מסתיימת הדרמה של הגירושין, מתחילים לחשוב – מה עכשיו, איך מתארגנים, בקיצור, פרק-ב' לאן?.

מתחילים להתארגן ולבנות חיים חדשים. החיים מתחלקים לימים עם הילדים והימים ללא הילדים. עם הזמן מצטרפ/ת בן/ת זוג. אדם ששוב יחבק, יאהב, יבין, יתמוך, יריב אתנו אבל בעקר, שלא נהיה לבד. מה לעשות, אחרי הכל אנו עובדים לפי אינסטיק של הטבע, זוגיות, דור המשך.

כאן מתחילה מערכת יחסים מורכבת, לא פשוטה, שבמקרה הטוב מסתיימת בהקמת תא משפחתי חדש, במקרה הפחות טוב אנו מתחילים לצאת ולחפש בן ובת זוג, שוב ושוב. הנפש לאט לאט תוהה – בשביל מה?, לאן ואיך משיכים מכאן?.

והנה הגיעו בני הזוג המיוחלים, מצאנו "את הנפש התאומה" כפי שאמרו לי לאחרונה בני זוג, ולאחר תקופה רומנטית וסוערת החלטנו לאחד משפחות. כולנו מרוצים ולאחר מאמץ רב והמון אהבה – זה קורה. ו……. חולף לו הזמן ונכנסת השגרה לחיים, ומתחילים החשבונות, והלחצים מהאקס שלי והאקס שלך, ולהסיע את הילדים, ועכשיו הילדים הגיעו ורוצים להיות אתם – רגשי אשמה כבר אמרנו?, בקיצור מערכת רגשות, צרכים ולחצים ענקית,ומה עושים? לן לוקחים את החיים בפרק-ב'?

אז זהו, שאין תשובה אחת, כל זוג והמורכבות שלו. מה שחשוב לדעת, שאתם לא לבד, לפניכם ואחריכם יהיו משפחות מורכבות, וניתן למצוא איזון והרמוניה, זה דורש התחשבות, דיבור בין בני הזוג והילדים, וכל הזמן לחשוב ולהיות רגיש לחיים בתוך המשפחה החדשה. אז פרק-ב' לאן?, אתם קובעים, יכולים להיעזר במשפחה, חברים, זוגות שעברו זאת לפניכם, אבל בעיקר היעזרו אחד בשני. כאן טמון הסוד הגדול. שיתוף, הקשבה והכלה. בהצלחה

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן