זוגיות או עסקיות?

חלק מהזוגות המגיעים אלי הם זוגות שמנהלים יחד עסק משפחתי וזה נהדר…אבל יש ומגיעים זוגות שרק לאחד מהם עסק משלו, והשני "סובל". לפני כשלושה שבועות הגיע אלי זוג והבעל שאל בהומור: זוגיות או עסקיות במה לבחור? אז ברשותו אני מאמץ את שאלתו ככותרת: "זוגיות או עסקיות"
הייתי שותף בעסק משפחתי, למדתי מנהל עסקים, שמשתי ועדיין משמש בתפקידי ניהול ועובד עם זוגות שיש להם עסקים. עם הרקע הזה יש לי תשובה ברורה לשאלה זוגיות או עסקיות? – רק זוגיות ועסקיות! אי אפשר ולא צריך להפריד…ואסביר:

בכל עסק משפחתי המוטיב העיקרי להצלחה, מעבר לאתגר האישי, הוא רצון גלוי או סמוי להקים משהו שאולי יעבור לדור הבא וישמש עוגן למשפחה. כעקרון, כל עסק משפחתי קטן או גדול מבוסס ביודעין או שלא, על ערכי האדם שמנהל אותו ובעסק משפחתי אחת כמה וכמה. כלומר, כשאני שואל זוגיות או עסקיות אני מפריד את שני התחומים וזה ממש לא נכון! בעסק משפחתי שני התחומים קשורים זה בזה ולכן כשזוג יודע לתחזק נכון זוגיות זה משפיע מייד על צמיחת העסק ולהיפך, לצערי.

כשאנו בוחנים את "זוגיות ועסקיות", אנו בד"כ נמצא כי הוויכוח העיקרי הוא על חלוקת זמן במטלות הבית והמשפחה, שלא לדבר על כספים של הבית שלא פעם מתערבבים בעסק והפוך. כאשר אני בודק עם זוגות, בין אם שניהם בעסק או אחד מהם, את מקומם בבית, במשפחה ובעסק, בד"כ יש התאמה, ולכן ברגע שאנו מבינים את מקומו של כל אחד, ניתן להתחיל לעבוד ולהסדיר את מערכות היחסים בזוגיות ובעסק.

מה שאני מוצא בד"כ בעסקים קטנים וגם גדולים יותר, זו תקשורת לא נכונה בין בני הזוג. לפעמים מתוך כוונה לא להדאיג, או מתוך מחשבה פנימית שזה לא מעניין אותו/אותה, שלא לדבר על החלטה על סדרי עדיפות בחלוקת זמן ומשאבים בצורה חד-סטרית, דבר שפוגע בזוגיות ולאחר מכן בעסק.

חשוב להבין , כי זוג שמשתף פעולה אחד עם השני, מתלבט, חושב, (מותר גם להתווכח), הוא זוג היודע מה קורה בבית, בעסק, ולכן כל האנרגיה מופנית לזוגיות ולעסק. כאשר המתח בבית עולה, יש חוסר פרגון וחוסר הבנה. מי שמנהל את העסק לא יכול להשקיע 100% מעצמו בעסק. הוא טרוד בשתי מערכות יחסים ומתחים, ואין סיכוי בעולם שיצליח בשתיהן לשרוד לאורך זמן.

לאחר שאנו ממפים את מערכות התפקידים בזוגיות, ומסכימים מה חשוב לכל אחד מבני הזוג, אני עובר לעסק וממפה אותו על צרכיו, מערכות היחסים שיש בו, והיכן הערך המוסף הגבוהה ביותר של כל בן זוג בעסק. כאן חשוב לומר, כי מניסיוני לאורך השנים, אותם בני זוג, שכאילו לא היו מעורבים בעסק של בני זוגם, כשערכנו מיפוי זוגי ומיפוי עסקי וביקשתי מהם לומר מה הם יכולים לתרום לבן הזוג לצמיחת העסק, ראיתי לא פעם מעורבות שהביאה לנסיקה של עסק וכמובן שיפור ניכר במערכת היחסים הזוגית.

אז אם נסכם, "זוגיות או עסקיות"?
התשובה שלי ברשותכם, זוגיות ואיתה עסקיות מוצלחת ביותר ומהר מאוד רואים שהם הולכים יחד ולא אחד על חשבון השני.

אם משהו ממה שכתבתי כאן נשמע לך מוכר, מוזמנים להיפגש איתי לפגישת הכרות של שעה במחיר סמלי של 150 שקל.

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן