חלוקת הוצאות בזוגיות פרק ב

אמון בקשר טיפים מצולמים

אנשים שהגיעו לשלב של זוגיות פרק ב מתמודדים עם אין ספור סיטואציות מורכבות, שלא הכירו בפרק-א. אחת הסוגיות הראשיות, היא חלוקת ההוצאות בבית משותף. כאשר אנו מחליטים לאחד מגורים אנו בעצם נהיים שותפים להכנסות ובמיוחד להוצאות – אחד של השני. אני תמיד ממליץ לזוגות פרק-ב, לדבר ולסכם את הנושאים הכספיים לפני הכניסה למגורים משותפים ואם מרגישים שלבד זה לא טוב, ללכת לייעוץ זוגי. לצערי לא תמיד זה קורה, וגם לא תמיד מה שסוכם קורה. יש לכך הרבה סיבות אנסה להסביר מה קורה ויותר חשוב מה לעשות כדי להקטין מריבות ואי הבנות.

הכלל הראשון הוא שקיפות. שתפו את בני הזוג בהכנסות וההוצאות השוטפות שלכם. אני לרגע מסייג אם למישהו יש הרבה מאוד נכסים ורכוש, זה לא המקום לפתוח הכל. בכל מקרה, לזוגות בכלל וזוגות פרק-ב בפרט נכון לעשות הסכם ממון. עכשיו בואו נראה יחד מה כל אחד מכם מוציא ומה הוא מכניס. לדוגמא, גברים משלמים מזונות,. הכנסה נוספת יכולה להיות שכ"ד , אם עברנו לגור יחד והדירה שלנו היא שלנו ולא שכירות. מעבר לכך כמות הילדים של כל אחד, והאם גרים אתנו או לא, גילאים, ומה ההוצאות שלנו עבורם כל חודש. (חסכון חודשי, מתנות, הוצאות מעבר למזנות). כלומר, יש כאן תמונה כלכלית מורכבת שחשוב מאוד שנפרוט אותה לכמה יותר סעיפים כדי שכל אחד מבני הזוג יוכל ירגיש ויהיה שותף אמיתי. כמעט תמיד יש פערי הכנסה והוצאה, וכאן השכל הישר והרצון להיות יחד ולסייע פותרים פערים כאלו.

נשאלת השאלה אם לפתוח חשבון משותף., ואם כן מה חלוקת הוצאות מהחשבון. דרך אגב, יש זוגות פרק-א שלאורך כל החיים מחזיקים חשבונות נפרדים. אישית, אני דוגל בחשבון משותף, שברור שלא משייכים אליו רכוש וחסכונות מהעבר. תפקידו לנהל בצורה שקופה ומיטבית את הוצאות הבית. מחליטים יחד מה נכנס אליו, בהתאם להכנסות החודשיות שלכם, בד"כ שכר, מזונות ואם השכרתם דירה כשעברתם לגור יחד, ועורכים רשימה של כל ההוצאות. אחזקת הבית עם כל המשתמע, ואחזקת הילדים בהתאמה לגיל, גדלים אתכם – כן/לא. מכאן עושים מעקב של שלושה חודשים ורואים איך זה מתנהל. חשוב לשבת כל תחילת חודש ולעבור יחד על החשבון. גם זמן איכות שלכם וגם שקיפות ומעורבות מה קורה כלכלית אצלכם בבית.

יש לא מעט זוגות שלא רוצים לחולל מהומות בבית ומבקשים 2-3 פגישות מרוכזות לייעוץ – זוגי בנושא הכלכלי.

אם תעשו כך או בדומה, סביר להניח כי רוב השאלות והוויכוחים יחסכו מכם. בכל מקרה אשמח לענת על כל שאלה. בהצלחה -איל

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן