טיפים לזוגות פרק-ב

טיפים לפרק – ב'

זמני איכות : זוגיות בפרק – ב' היא מיוחדת ומורכבת מלחצים יותר ממערכת זוגית רגילה. רצוי יותר מתמיד למצוא זמני איכות בהם אנחהו אמורים להיות יחד, להיזכר למה בחרנו איש ברעהו. זה יכול להיות קפה בשישי, הליכה, סרט, טיול בים וסתם טיול ברכב. העיקר שנהיה לבד.

שיתוף: פרק-ב' מורכב, מיוחד וטעון רגשית יותר מכל קשר אחר בגלל מעורבות עקיפה וישירה של הXים. שתפו אחד את השני בלבטים, מה עושים ואיך?, אל תקבעו עובדות לבני הזוג עם הילדים מהקשר הראשון. התייעצו, שתפו, זו לא בושה, נהפוך הוא.

יחד: פרק-ב' בא לא פעם עם הילדים שלי, שלה ושלו, ואח"כ גם שלנו. חשוב מאוד לצאת לטיולים משותפים. טיולים פשוטים המשאירים טעם טוב של עוד, קייקים בירדן, לונה פארק, טיול בוואדי…. משהו המאחד את כולם ומאפשר גם ללמוד אחד את השני. ביקורי הילדים קצרים, לא תמיד כולם נפגשים. השקיעו בזה.האמינו לי, הילדים זוכרים זאת מכל משחק בטלפון הנייד.

תקשורת: תקשורת היא לב ליבו של כל מערכת אנושית, ובמיוחד של בני-זוג. כמה וכמה של פרק-ב'. יש לכם אין סוף אירועים, מקרים של העברת מידע מורכב, רגיש, שמחייב האזנה והתייחסות רצינית שלכם לבני הזוג. היו קשובים להם, אל תתעסקו בשום דבר דברו ישירות והקשיבו ללא עיסוק בעוד משהו

אהבה: אהבו אחד את השני ברגישות, למדו מה מתאים ומה לא. אל תעסקו בהשוואות לקשר הקודם. היו טבעיים ואמיתיים עם בני זוגכם. פשוט אהבו אותם.

כסף והתנהלות כלכלית: פרק-ב' מורכב, טעון והנושא הכספי-כלכלי רק מוסיף לזה. ברגע הראשון נראה שאנו חוסכים, דירה אחת, פחות הוצאות ואז מתחיל הבאלגן. מי משלם מה?, מאחדים חסכונות?. הכל נכון והכל רגיש ונפיץ. אם עד היום לא דיברתם על זה בצורה מסודרת, זה הזמן. שבו, קבעו כללים, שתפו אחד את השני.

פרגון: יש בפרק- ב' לא מעט רגעי משבר סביב הפרידה של האב כל פעם מילדיו, דאגת האם מנסיעת הילדים לאב, ריב על מזונות ומה לא. פרגנו אחד לשני, היו שם אחד בשביל השני. מעבר לכל העומס הרגשי יש משפחה שאתם מקימים, קריירה שצריך לפתח ולתחזק. פרגנו, היו אכפתיים מהלב.

ילדים: אם בפרק-א ילדים זה נושא חשוב ומורכב, מה נאמר על פרק-ב'?, הילדים אחרי טראומה של פרידה, כל הורה מנסה להתחבר לבן, בת זוג חדש, יש עוד ילדים מסביב שדורשים תשומת לב, בקיצור הרבה לחץ, תשומת לב ויחס. קבעו לכם מי אומר מה למי, גבו אחד את השני. הילדים אלופים בלתמרן אותנו, וזה בסדר. התפקיד שלנו לא להתבלבל. היו מתואמים. תנו יחס שווה לכולם.

קריירה: עברתם משבר זוגי קשה, הוא הפיל אתכם רגשית ואולי כלכלית. בתקופת הפרידה בטוח הורגש בעבודה כי אתם לא במיטבכם, מאידך הקריירה, העבודה היא הדבר היציב שיש לכם, נכון הקמתם פרק-ב', אבל הזיכרון של לבד עוד צורב. עם כל זאת, הפרידו זמני עבודה מהבית. במיוחד בפרק-ב', חשוב היחס, תשומת הלב לכולם, יש יותר ילדים, יותר נושאים לוויכוח. אם יש לחץ בעבודה, שתפו בני הזוג ובקשו תמיכתם. ללא התמיכה וההבנה, תחזרו שוב לרבנות, וזה ממש לא נדרש.

שפת ה-ב': פרק –ב' הוא שפה חדשה. מושגים שלא מוכרים מנישואים רגילים. לימוד השפה הזו לא מסתיים אף פעם. השקיעו בלימוד השפה, מושגים, התייחסויות, משפחה מורחבת מאוד, יחסים לילדים ובין הילדים, בעיות שונות לגילאים שונים. היו קשובים איש לרעהו, הבינו הילדים, ועם זאת דעו לשים להם גבולות. פתחו את השפה, היו מקור השראה לילדים ולסובבים אתכם. פרק –ב ' יכול להיות חווית חייכם, ההצלחה הגדולה ביותר מכל תפקיד בעבודה. בהצלחה

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן