טיפ לזוגות נשואים

תקשורת: תקשורת היא דבר מורכב ועם זאת בסיס לכל מערכת יחסים אנושית ובמיוחד מערכת יחסים זוגית. התקשורת מורכבת ממספר אלמנטים, הראשון הוא הדיבור. כשאתם מדברים לבני הזוג, עצרו הכל, הסתכלו אליהם ודברו אליהם והקשיבו להם. אל תתעסקו בשום דבר אחר. גם לא בטלפון…..

יחס: לא פעם בני זוג מפרשים התייחסות ויחס כאל מסר ישיר. רוצה לומר, התייחסו לבני הזוג מהלב. שלחו מסרון באמצע היום – מה נשמע, בסוף שבוע הביאו משהו, עזרו בתחזוקת הבית. אין כמו רגש, והתייחסות מרגשת.

זמני איכות: אחד מאבני היסוד של זוגיות. עשו לכם הרגל של יציאה לבד, רק שניכם לקפה, הליכה, ים, סתם טיול ברכב, סרט, לא משנה מה, רק להיות יחד לבד, לחדש האנרגיות של הזוגיות, להקשיב, לחלוק. חובה לפחות פעם בשבוע. ובמינון שונה, יציאה לחופשה.

התנהלות כלכלית: נושא רגיש ומורכב כאחד. קבעו כללים המקובלים על שניכם איך ומי מנהל הכספים. היו שותפים להתנהלות וקביעת רף ההוצעה. זה בסדר שאחד מבני הזוג ינהל הכספים, אין זה פותר שותפות בידע ובמידע מה קורה שם בבנק.

אהבה: נהלו חיי אהבה, היו רגישים לשינויים אצל בני הזוג. שתפו אחד את השני מה נעים, מתאים ומה לא.

ילדים: הילדים הם לב המשפחה ודור ההמשך שלנו. קבעו לכם כללים איך ומה אומרים לילדים. שלא יצא שהורה אחד רע והשני תמיד הטוב. הילדים לא צריכים להיות שותפים מלאים לחיי הזוגיות שלכם ולמחשבות ודעות. הם ילדים שלכם ותמיד ישמחו להישאר ילדים שלכם ולא מבוגרים אחראים.

עבודה: כולנו אנשי קריירה ובעולם הדיגיטלי והמכשיר החכם, גבולות העבודה פורצים גבולות. קבעו לעצמכם גבולות עד היכן העבודה מתערבת ונכנסת לחיי המשפחה – בית. רצוי שהעבודה לא תיכנס כלל הביתה. במידה ויש בעיה בעבודה הדורשת התייחסות מהבית, שתפו את בני הזוג, כדי שיבינו ויתמכו.

שיתוף: היזכרו בתחילת הרומן…. מחייכים מה? , מה לא סיפרתם וחלקתם איש לרעהו?, מה קרה, למה הפסקתם.?. שתפו בני הזוג בלבטים מהעבודה, מה מפריע לכם בזוגיות, חזרו לסמוך אחד על השני. השיתוף הוא אבן יסוד.

פרגון: פרגנו אחד לשני. יש לכל אחד מאתנו תקופות לחץ, קידום בעבודה, לימודים. פרגנו, תמכו אחד לשני בלימודים, בתקופות קשות. זכרו התמיכה בעת שהשני יצטרך. פרגנו מהערכה.

יחד: אין כמו טיול משפחתי. לא צריך לטוס ל"הכל כלול" כדי להיות יחד. סעו לטיולים קצרים וממצים בארץ. חוו את הנסיעה יחד, טיול רגלי, חוויה. אין כחוויות נצברות כדי להעלות גאוות משפחה ובידול ותחושת יחד ומיוחדות, ואלה נצברים במיוחד בטיולים, בחופשות שאתם מוצאים פעילויות של יחד. אין זה סותר את זמני האיכות שלכם כזוג לתחזוקה יחד שלכם J. בהצלחה.

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן