לדבר או לתת מתנות?

ילדים זוגיות פרק ב

לא מזמן קיבלתי טלפון מיהודית, (שם בדוי), מישוב רחוק בדרום, שביקשה להיפגש איתי, למרות  שאני גר בצפון, בקיבוץ יגור. ושאלתי למה דווקא אני מהצפון?. תשובתה הייתה, קראתי את הבלוגים באתר שלך, את האני מאמין שלך, ואתה האדם שאולי יעזור לנו. וכך היה. נפגשנו בתל-אביב. כל אחד הגיע עם רכבת מאזור אחר וישבנו לשיחה  כשלוש שעות.

למה אני מבקש לשתף אתכם?, כי הזוג המקסים הזה, יהודית ודוד, (שמות בדויים), מבטאים הרבה מלבטים של זוגות פרק-ב המביאים אתם ילדים מנישואים קודמים.

במקרה הזה, דוד הצטרף ליהודית שלה 2 בנות מתבגרות, ומהתחלה משהו לא עבד בתקשורת בניהם. דוד עם לב רחב מאוד, דואג, עושה, קונה, אבל…. לא מדבר עם הבנות. לתפיסתו, יש להן אמא והיא צריכה לחנך אותן. הוא רק מגיב. זו תופעה ידועה, אצל גברים, וגם אצל נשים שגברים מביאים את ילדיהם  לסוף שבוע, חופשות ובכלל. בנות הזוג  לא מוכנות, לא יודעות איך לעסוק בחינוך הילדים שלו. אז מה עושים?

האמת, גם מניסיון אישי רב שנים וגם מהרבה זוגות שהתייעצו איתי לאורך השנים, אין נוסחת קסם. מה כן יש?

ראשית, הסכמה בין שני בני הזוג מה חשוב לנו בהתנהגות הילדים, כל הילדים, לא משנה אם שלה, שלי, או שלנו.

שנית, גם לילדים שלנו מסבירים, בהתאמה לגילאים, כי יהודית, דוד לשם הכתבה, יכולים להא/עיר לכם. לבקש מכם.

כאשר יש ויכוח, והאמינו לי, הילדים אלופים ב"לסבך" את הדברים, ולייצר מניפולציות רגשיות, (זה חלק ממנגנון ההגנה שלהם). יושבים בני הזוג ובודקים לגופו של נושא ולא לגופו של אגו, או רגשי אשם, מה נכון היה לעשות בסיטואציה הזו והזו. חשוב להבין, אין כללי אצבע, ואין ספר הדרכה. מה יש?, הרבה הגיון, סבלנות ויכולת לדבר, להתווכח אחד עם השני ולהגיע להסכמות. כל משפחה מורכבת ממבוגרים וילדים שונים, ולכן אין כאן נוסחא אחידה. הנוסחא היחידה שלמדתי היא תקשורת זוגית, לדבר, להתלבט, וללמוד מהניסיון, ועוד משהו קטן… ללמוד לוותר אחד לשני. אנו המבוגרים וגם הילדים. לפעמים, נכון לוותר, להבין וללכת עם מה שיש.

משפחות פרק-ב מורכבות מאוד בתקשורת שלהן, אני קורא לזה "שפת ה-ב", כי יש כאן גורמים, לחצים נתונים מורכבים בהרבה מזוגיות ראשונה, ולא פעם צריך להיות להטוטן כדי לעבור סוף שבוע בשלום.

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן