רגע לפני פרידה

אמון בקשר טיפים מצולמים

אם אתם עדיין בנישואים הראשונים, וחווים משבר – עצרו. זה לא סוף העולם. כמעט מכל משבר זוגי ניתן לצאת, כל עוד תסכימו שניכם לשתף פעולה. פרידה אינה הכרח. אתם יחד, כי בעבר הבנתם שבבני הזוג שלכם יש משהו שאתם רוצים אתכם. בסוף, בני הזוג שלנו, מכירים אותנו הכי טוב בעולם, ובמערכת יחסים נכונה, הם התומכים והממליצים הכי טובים שלנו. אין הרבה "מציאות בחוץ", אם בכלל. נסו קודם להבין מה קרה למערכת הזוגית שלכם ולנסות לשקמה. אל תמהרו להיפרד.
תקשורת זוגית יודעת עליות וירידות. היא זקוקה לתחזוקה שוטפת. היא אינה מובנת מאליה.
יש היום אפשרויות שונות לעבוד ולשקם מערכות זוגיות, כל עוד אתם באמת רוצים.
ראיתי הרבה מאוד זוגות לאורך השנים, הם כואבים, כועסים, חסרי אמון. יחד עם זאת הם הגיעו כדי להבין מה קרה ומה בכל זאת הסיכוי לחזור להיות יחד. כל עוד זה המצב, ניתן כמעט תמיד להגיע להבנות מה קרה, ואיך ממשיכים הלאה יחד. אל תוותרו לעצמכם. אם אין משהו דרמטי, במערכת היחסים שלכם, תנו לה סיכוי. בפרק- ב יש הרבה יותר מורכבות וקשיים. תצטרכו להשקיע לא פחות – אם לא יותר בתקשורת הזוגית, ביכולת ההכלה וההבנה שלכם את בני הזוג.

סיפור מהקליניקה, לא מופיע בסרטון: רם ודנה, (שמות בדויים), בני 40+ עם שלושה ילדים. שניהם עובדים במשרות מלאות ותובעניות. הם יחד מגיל 24. כמו כולנו, הכירו התאהבו, עברו לגור יחד וכעבור שנתיים רם הציע לדנה נישואים. השניים השלימו תארים ומצאו מקומות עבודה, ועם השנים ברוך השם הגיעו הילדים. לשאלתי מה אתם כאן?, הסתכלו אחד על השניה ודנה אמרה, "משהו כבר לא עובד לנו יחד". רם המשיך, "דנה לא מבינה אותי, קצרת רוח, כועסת, לא נעים לי וגם לא טוב לי". מייד דנה השיבה " … נכון. אתה לא בבית, וכשאתה מגיע אתה בטלפון כל הזמן, אני והילדים לא מעניינים אותך, וכשאני מבקשת משהו אתה או מתעלם או כועס..". אם זה כך אני רוצה להיפרד, אבל לפני שמקבלים החלטות כואבות, החלטנו ללכת לטיפול זוגי – ואנחנו כאן.

לא אכנס לכל מערכת הטיפול והתמיכה שעשינו יחד. אומר רק שסופו של מקרה, השניים יחד כשהם מודעים טוב יותר לשיח, לדיאלוג – לתקשורת הזוגית הנכונה. אין צורך יש להיפרד, מכל משבר וגם המורכב ביותר. אישית, אני מאוד מעריך זוגות שרגע לפני פרידה מגיעים להתייעץ, לשאול. להבין מה קרה והאם זה "גזרת שמים", כמו שמישהי אמרה לי פעם. כמעט תמיד, אפילו במקרי בגידה, אם הקשר הזוגי ההתחלתי היה על ערכים, אישיות, אפשר "לחזור בזמן" ולהציף שוב חלק מהרגשות והסיבות שבחרנו זה בזו ולהמשיך. להמשיך יחד כאנשים בוגרים יותר, יודעים יותר, ותתפלאו, לא פעם גם אוהבים יותר.

אשמח לענות על שאלות בטלפון או בכתב. הנושא מורכב ונכון לשתף ולהתייעץ. איל

במידה ויש שאלות – מוזמנים ליצור קשר להתייעצות קצרה.

* זהו סרטון מני רבים המרכיבים "מוצר דיגיטלי", המורכב מעשרות סרטונים קצרים הנותן כללי זהב בזוגיות שנייה עם ילדים

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן