זוגיות טובה מקרינה על העבודה

פאזל זוגיות

זוגיות טובה – קריירה מצליחה

זוגיות טובה מקרינה כל מימד בחיינו, זה מתחיל בנו, ההערכה העצמית, דרך יכולת המיצוי של הקשר הזוגי, עובר למשפחה, ילדים וכמובן הקריירה. מה פתאום הקריירה?, בואו אספר לכם סיפור מזוג שחנכתי לפני כשנה וחצי.

דן ויפית, זוג מקסים ממרכז הארץ, הגיעו אלי באמצע משבר זוגי. תוך כדי עבודה והכרות עם הזוג, ראיתי כי קיים בניהם דפוס ביקורתי איש על רעהו בצורה צינית, ובעצם אין בניהם פרגון, הערכה אישית. מהר מאוד הבנתי שדן, שעובד כשכיר בארגון מסודר ומוערך, לא מרוצה מעבודתו, ויותר מכך לא מרוצה מהצוות איתו עובד. במקביל,יפית שיש לה עסק קטן משלה לכלי כתיבה, לא מצליחה להרים את הראש בעסק, ובעצם "מגלגלת כספים".

מאחר והכרתי כבר קצת את הזוג, (נכון, מי שמכיר אותי, יודע שגם ערכתי להם מפות אישית וזוגית), למדתי כי לכל אחד מהם בעברו כילד, נער, היה סיפור כלשהו עם התדמית שלו. התחלתי לשקף לזוג את השיח שאני שומע בניהם, ביקורתיות, ציניות, חוסר הערכה. האמת הופתעתי, הם חלק מהדברים לא שמעו. כשפתחנו זאת, ראינו על מה כל אחד "מנסה להגן" מעברו, ובעצם שניהם מפחדים לחשוף ולהיחשף עד הסוף.

התחלנו לתרגל תקשורת שונה. ביקשתי מכל אחד מהם, שבסוף כל יום יאמר לבן זוגו משהו טוב שראה אצלו, ומשהו נכון שהוא עצמו עשה היום. ההלם היה גדול. בהתחלה לא הבינו לכאורה מה אני מבקש, אבל מהר מאוד התעשתו והתחילו לשתף פעולה. בשלב השני ביקשתי מהם לצאת יחד לסופ"ש, (לא עשו זאת הרבה מאוד זמן), ולהקפיד לטייל ולהיות יחד בטבע, ולא לשקוע בספר או משהו אישי. ביקשתי מכל אחד מהם, בחופשה הקצרה לחשוב על דילמה מהעבודה שלו שהיה רוצה להתייעץ בה, ולדבר עליה בחופשה.

לאחר מספר ימים נפגשנו, וכבר בכניסה ראיתי את ההבדל. הם הגיעו שלובי ידיים, מחייכים, והולכים זקוף, ניגוד מוחלט לשפת-הגוף שראיתי במפגשים הראשונים. לא אלאה אתכם בפרטים, השניים התחברו סוף סוף אחד לשני ממקום עמוק בפנים, של פחד, חשש אבל גם התובנה שהאדם שעמו התחתנו הוא האדם שניתן הכי בעולם לסמוך עליו בכל מצב, הוא האדם שמכיר אותם הכי טוב, ולכן יכול לכוון אותם נכון. הם התחילו להעריך אחד את השני. ההתייעצות והחיבור הביאו לשינוי דרמטי בקריירה של כל אחד מהם. יפית מנהלת כיום עסק עצמאי רווחי ביותר, דן התקדם לתפקיד מנהל מחלקה מוערך מאוד. הוא מאוד משקיע בעובדים שלו, בשיחות פרטיות, תמיכה במשברים, חיזוק הנקודות החלשות.

לסיכום הסיפור מבקש לומר. כאשר הבית, הזוגיות מתנהלים נכון, קיימת תקשורת זוגית פתוחה, מפרגנת, רוב הסיכויים שתהיו אנשים מאושרים יותר, משוחררים יותר, ולכן תוכלו להיות במיטבכם במקום העבודה.

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן