כל אדם ו"התיק שלו"

זוגיות ועסקים

לכל איש יש שם, אמרו כבר לפני, ועם זאת מבקש לשנות זאת הפעם לכל איש יש תיק. נכון לכל אדם בוגר יש תיק במס-הכנסה, מע"מ וכו'. אבל "התיק" הכי כבד של כל אחד מאתנו הוא "התיק, שאנו נושאים מילדות-נערות, ועליו הפעם מבקש לדבר.

כאדם העובד עם זוגות במשבר ומתמחה בזוגיות שניה, פרק-ב, יוצא לי כמובן גם לעבוד אישית עם האנשים. לאורך השנים למדתי כי כל אחד מאתנו, כולל אני, סוחב עם עצמו משא על הגב, לפעמים משא כבד, ולפעמים משא כבד מאוד.

כילדים אנו נולדים להורים וסביבה נתונה, ובנוסף אנו עם אוסף יכולות, קשיים וכל מיני דברים הנקראים, רגשות, חושים, פחדים, ותיק מלא וגדוש ב-"אני". כל אלו ממלאים את המטען שלנו, ולפעמים הוא כבד מנשוא.

מניסיוני האישי ומניסיון אנשים רבים שליוויתי ומלווה כיום, ה"תיק" המיוחד הזה גורם לנו לא פעם להתנהג בזוגיות בצורה לא רציונלית, ולפעמים גם לא נשלטת.

דני וחגית, זוג צעיר ואוהב. דני באובססיה של לימודים ב"מקצוע נחשב", וכדי לא להרגיש חסך כספי, מעמיס על עצמו עבודות לאורך היממה. .פועל יוצא, שדני לא נמצא כמעט בבית ועול הבית על חגית. עם כל ההבנה את הרעיון של דני, העומס היומי שוחק אותה.

שאלתי אות דני מהיכן לדעתו הלחץ הבלתי נגמר הזה לעבודה וכסף?, דני נתן לזה הסבר מחייו כילד בקיבוץ שיתופי, שאין אורח חיי קיבוץ כזה יכולת לצבור ולחסוך לעצמך ממון ורכוש, ושהוא החליט שלא יהיה תלוי באף אחד, ולכן הוא מעביד את עצמו ככל שרק יכול. בהחלט הסבר סביר וגם די נכון, רק שדני לא מודע לכך, שגם אם היה נולד למשפחה עשירה, עדיין היה בוער בו הרצון להצליח כלכלית. הוא טיפוס כזה, וזה חזק ממנו. כאשר פתחנו את "התיק" שדני תיאר ושאלתי מספר שאלות שהוסיפו עוד פרטים, הבנו שאם דני לא ילמד לשים לעצמו גבולות, וזה ה"שיעור שלו"!, הוא "יעבוד את עצמו לדעת", אם אפשר לומר. המדהים היה, שחגית שבאמת מכירה אותו טוב, הופתעה לחלוטין מכמות המידע שדני ואני סיפקנו לחלל האוויר, ולאחר שעיכלה הדברים התחילה לבכות. לדבריה זה היה כל כך נכון ואמיתי, שכעסה על עצמה שבאה לדני בטענות, ועכשיו היא מבינה הרבה דברים על דני בצורה הרבה יותר נכונה, ומצטערת ששפטה אותו בצורה כזו.
לאחר שבוע ראיתי זוג אחר לחלוטין. מסתבר שהשניים ביקשו מההורים לשמור על הילדים ויצאו לסוף שבוע לבד כדי להיות יחד. ביחד הם שיתפו ודיברו אחד עם השני – על השני, וכל אח מהם שימש ראי לבן זוגו, וכך חקרו אחד את ה"תיק" של השני. הם יצאו עם הרבה תובנות, והכרות נכונה ומעמיקה יותר, והחשוב מכל, עם מספר החלטות משותפות, כשהבקשה שלהם ממני, להוות תומך ומכוון איך לעמוד בהחלטות שלהם.

לכל אחד מאתנו יש "תיק" המכוון אותנו ולפעמים די שולט בנו מבלי שנהיה מודעים לכך. השתדלו להיות אמיתיים עם בני הזוג, אלה האנשים הכי קרובים אליכם, והכי מכירם אתכם. עזרו להם לעזור לכם, ושתפו אותם ב"תיקים" שאתם סוחבים. תתפלאו לשמוע מה תוציאו כשתתחילו לדבר. יותר מכך, תופתעו לראות איזו קירבה זה ייצור בניכם. בהצלחה

אולי יעניין אותך גם

זוגיות ועסקים

היכולת שלנו להצליח לשלב זוגיות ועסק

המדריך לזוגיות ועסקים

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

המשבר לא מגדיר אותנו

היכולת שלנו להצליח בחיים, היא האמונה שלנו בעצמנו ובבני הזוג שלנו.

המדריך לזוגיות במשבר

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

זוגיות פרק ב

להצליח בזוגיות שנייה עם ילדים

המדריך לזוגיות פרק ב

לצפייה במדריך המלא מלאו את הטופס

אמון בקשר - אוזן קשבת

בימי הקורונה, כשאנחנו יותר בבית, עם הילדים, עם בני הזוג, לפעמים ללא עבודה, אנחנו חווים הרבה לחצים אישיים, זוגיים, המון חששות ופחדים.
"אמון בקשר – אוזן קשבת" מיועד ליחידים וזוגות, שרוצים לכתוב, לדבר כמה דקות, לפרוק משהו שמעיק, ולהתייעץ.
ניתן ליצור קשר במייל, ווטס-אפ, או שיחה קצרה של עד 5 דקות.

דילוג לתוכן